mardi 17 janvier 2017

Un Gamin De Paris



01 - Luis Mariano - Mexico
02 - Lina Margy - Les Carabiniers De Castille
03 - Patrice Et Mario - Montagnes D'italie
04 - Mouloudji - Le Mal De Paris
05 - Mick Micheyl - Un Gamin De Paris
06 - Henri Salvador - Le Loup, La Biche Et Le Chevalier
07 - Edith Piaf - Jezebel
08 - Juliette Gréco - Je Hais Les Dimanches
09 - Zizi Jeanmaire - La Croqueuse De Diamants
10 - André Claveau - La Petite Diligence
11 - Renée Lebas - Tire L'aiguille
12 - Charles Trenet - L'âme Des Poètes
13 - Lucienne Delyle - Mon Coeur Attendait
14 - Jacques Dutailly - Une Boucle Blonde
15 - Les Soeurs Etienne - Avoir Un Homme Sous Son Toit
16 - Tino Rossi - Chérie Sois Fidèle
17 - Marie-Josée - Mon Impossible Amour
18 - Arletty - Deux Sous De Violettes
19 - Andrex - Prête-Moi Ton Tonneau
20 - Bourvil - La Tactique Du Gendarme
21 - Lucien Jeunesse - Tu Ne Peux Pas Te Figurer

7 commentaires:

  1. Merci, once again. I have a difficult request. I recently heard a very scratchy 45 by an obscure French singer of the 1960s, Ann Sorel. It was interesting enough for me to do a Google search. But I found nothing. Was she a one-hit artist? Or did she make many records that have been forgotten? She is never included on any anthologies of French singers of the 1960s. But that doesn't mean she may not have been talented. What's her story?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Sorry, I don't have any record of Ann Sorel...
      I will search.
      You can read : http://www.encyclopedisque.fr/artiste/4391.html

      Supprimer
    2. Some tracks :
      http://musicali.over-blog.com/2014/04/ann-sorel-une-artiste-francaise-plutot-meconnue-avec-un-morceau-culte-l-amour-a-plusieurs.html

      Supprimer
  2. Coucou Odette et merci pour vos trésors prélevés dans votre grenier, mon cœur vibre de douceur et d'amitié, deux sentiments doux qui chantonnent en toute liberté, sans ambiguïté, en mon âme lentement ils résonnent. Avec ces quelques mots je vous envoie mon amitié, à bientôt, j-claude.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Coucou j-claude !
      Amitiés et joli week-end !

      Supprimer
  3. Merci for the information on Ann Sorel. May I make another request? I have been watching the films of Alain Resnais and I find that very little of the music from them is available. I have one CD, "Portrait Musical," plus Stephen Sondheim's score for "Stavisky," but nothing else. Were soundtrack albums issued for"Hiroshima, Mon Amour," "Muriel," "La Guerre est Finie," "Je t'aime, Je t'aime"? Thank you for any help you can give.

    RépondreSupprimer
  4. Coucou Odette, petit passage surprise dans votre grenier pour vous envoyer des morceaux de bonheur aux couleurs des pétales de tendresse saupoudrées de mon amitié pour faire danser votre cœur, à bientôt, j-claude.

    RépondreSupprimer